مصاحبه آرشیو خبر ها
توصیه به ده لیخت؛ به ایتالیا برو و از خوردن ماكارونی لذت ببر!!!

توصیه به ده لیخت؛ به ایتالیا برو و از خوردن ماكارونی لذت ببر!!!

 

در غبار بیم و امید آمدن یا نیامدن كاپیتان ملی‌پوش آژاكس به یوونتوس، مصاحبه مربی سابق او یكبار دیگر دورنمایی از حضور او در فوتبال ایتالیا را در اذهان طرفداران بیانكونری ترسیم كرده است.

 

برایان روی وینگر سابق تیم ملی هلند و باشگاه آژاكس این روزها 49 ساله است و به عنوان یكی از مربیان تیم B در این باشگاه دوباره به‌پاخواسته در كنار مایكل رایزگر همبازی سابقش به عنوان دستیار مشغول به فعالیت است. روی چند سال پیش مربی ماتیاس ده‌لیخت در تیم زیر 17 سال آژاكس بوده و از نزدیك با شاگرد سابقش در ارتباط است. او كه در دوران اوج باشگاه فوجا (در اوایل دهه 90 میلادی) تجربه بازی در فوتبال ایتالیا را نیز در كارنامه ورزشی‌اش دارد در گفتگویی تلفنی با Tutto Juve با اشاره به قوت گرفتن احتمالات حضور ده‌لیخت در یوونتوس، حضور او در این تیم را باعث ارتقای سطح فوتبال ستاره آینده‌دار فوتبال هلند دانست.

 

 

نظر شما چیست؟ ده لیخت در ایتالیا یا فرانسه یا اسپانیا؟

 

به نظر من بارسلونا بهترین انتخاب برای او است؛ اما ده‌لیخت تیمی را انتخاب خواهد كرد كه در آن بهتر رشد و پیشرفت كند. یوونتوس باشگاهی با تاریخچه‌ای پر افتخار و با پرستیژ است. آنها با جاه‌طلبی به دنبال تحقق رویای فتح اروپا هستند و این می‌تواند بهترین انگیزه برای ده‌لیخت در راه پیوستن به یووه باشد. هر چه باشد از یاد نبرده‌ایم ادگار داویدز نیز سالها لباس سیاه و سفید این تیم را بر تن داشت. پیشرفت و حضور همزمان ماتیاس در كنار كریستیانو رونالدو در یووه می‌تواند یك انقلاب محشر به پا كند.

 

در صورت پیوستن ده‌لیخت به یووه؛ آیا دوران حضور او در جمع بیانكونری بیش از 3 الی 4 فصل طول خواهد كشید؟

 

درخواست برای جذب یك بازیكن در سن او پس از 3 یا 4 فصل چندان دور از ذهن نیست. ماتیاس بسیار جوان است و می‌تواند در اوج فوتبالش در بارسلونا یا سایر باشگاه‌های بزرگ دنیا بازی‌اش را ادامه دهد. حضور در رقابت‌های تاكتیكی فوتبال ایتالیا و حضور در كنار كیه‌لینی و بونوچی و همراهی با مربیانِ فوق‌العاده ایتالیایی، بهترین راه برای بهبود كیفیت فنی بازیكنی مثل ده‌لیخت خواهد بود.

 

آنطور كه رسانه‌ها می‌گویند یوونتوس مبلغی در حدود 70 میلیون یورو برای انتقال او به آژاكس پرداخت خواهد كرد. این در حالی است كه ممكن است حقوق سالیانه او نیز 12 میلیون یورو باشد. به نظر شما ده‌لیخت ارزش این پول را دارد؟

 

صحیح نیست من در این خصوص نظری بدهم اما عملكرد و كیفیت فنی او در تعیین این ارقام در ماركت نقل و انتقالات به خوبی گویای ارزش حقیقی او است.

 

می‌دانیم كه شما مربی او در تیم زیر 17 سال آژاكس نیز بوده‌اید.

 

بله. در همان سالها بود كه متوجه ویژگی‌های فوق‌العاده او شدیم. ماتیاس در ابتدا در میانه میدان بازی می‌كرد اما وقتی به مركز خط دفاعی نقل‌مكان كرد، تماشای او در این پست و استفاده خوب ماتیاس از قدرت سرزنی و بازی با توپش باعث شد مطمئن شویم او بهترین انتخاب برای این پست است.

 

اگر او در نهایت عزم ایتالیا شود چه توصیه‌ای به او می‌كنید؟

 

تا می‌توانی ماكارونی بخور! (با خنده) جدا از شوخی من عاشق ایتالیا و غذاهایش هستم. همین چند هفته پیش بود كه برای كاری به بولونیا رفته بودم؛ كلی لذت بردم و از سفرم بسیار راضی بودم.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: